Enkele weken geleden hier een monteur gehad omdat het TV signaal niet goed was en internet af en toe weg viel.
Bleek dat er zowel een storing zat in het modem als een kabelbreuk ergens in de straat.
het modem (1 of andere onbekende witte box) werd vervangen en alles werkte weer.
Tot de dag daarna ik mijn inkomende mails niet meer kon lezen. Deze lopen via een POP3 van eigen domeinnaam (loopt via Strato). Dit is nooit een probleem geweest en ik Ziggo gebeld.
"Ja dat klopte en het lag aan het IP-6 protocol. "
Deze zouden zij uit gaan zetten en alles zou dan weer werken..... 2 dagen later alles weer niet dus.
Modem via webinterface opnieuw opgestart en ja het werkte weer.
Vandaag (een week verder) weer geen pop3 toegang en foutmelding 0x80042108.
Ziggo gebeld en nou komt het...
"Ja meneer dat komt door de nieuwe beveiliging van dit modem en wij ondersteunen geen externe pop boxen."
Inmiddels begon mijn toon te veranderen en heb ik maar opgehangen.
Wie kan mij helpen om mijn probleem op te lossen? Als ik weg kan bij dit K*T Ziggo dan doe ik dit direct. Ik zit al jaren in de IT en heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!
Pop3 gaan via mail.mijndomeinnaam.nl poort 110
SMTP via smtp.ziggo.nl met als verificatie een Ziggo e-mailadres en poort 587 met automatische versleuteling
Bleek dat er zowel een storing zat in het modem als een kabelbreuk ergens in de straat.
het modem (1 of andere onbekende witte box) werd vervangen en alles werkte weer.
Tot de dag daarna ik mijn inkomende mails niet meer kon lezen. Deze lopen via een POP3 van eigen domeinnaam (loopt via Strato). Dit is nooit een probleem geweest en ik Ziggo gebeld.
"Ja dat klopte en het lag aan het IP-6 protocol. "
Deze zouden zij uit gaan zetten en alles zou dan weer werken..... 2 dagen later alles weer niet dus.
Modem via webinterface opnieuw opgestart en ja het werkte weer.
Vandaag (een week verder) weer geen pop3 toegang en foutmelding 0x80042108.
Ziggo gebeld en nou komt het...
"Ja meneer dat komt door de nieuwe beveiliging van dit modem en wij ondersteunen geen externe pop boxen."
Inmiddels begon mijn toon te veranderen en heb ik maar opgehangen.
Wie kan mij helpen om mijn probleem op te lossen? Als ik weg kan bij dit K*T Ziggo dan doe ik dit direct. Ik zit al jaren in de IT en heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!
Pop3 gaan via mail.mijndomeinnaam.nl poort 110
SMTP via smtp.ziggo.nl met als verificatie een Ziggo e-mailadres en poort 587 met automatische versleuteling