Enkele zenders storen

C

coyote

Hallo,
Sinds enige dagen ben ik weer Ziggo klant voor TV, postcode gebied 2496 (Ypenburg).

Ik heb in de meterkast de kabel uit de aansluiting van de oude provider gehaald en op het Ziggo AOP aangesloten. De televisies opnieuw ingesteld en de CI+ modules die ik had ontvangen van Ziggo geplaatst.
Half uurtje gewacht.. En alles leek voor elkaar: TV's functioneren.

Echter op sommige kanalen (ergste op NET5) heb ik erge storing op beide TV's: blokjes in beeld, beeld ververst maar gedeeltelijk.

Televisies zijn van Pana (2016) en Samsung (2017), bekabeling is Hirschmann:
AOB -> Hirschmann splitter met f-conn. -> Wandcontactdozen Hirschmann -> Aansluitkabels -> TV's
Geen versterker, lengte kabel tussen meterkast splitter en wandcontactdozen zo'n 8-10 meter.

Installatie werkte tot verleden week naar behoren, maar is wel zo'n 20 jaar oud.
Kan het Ziggo singaal wat zwakker zijn zodat er nu wel een versterker nodig is. Kent iemand andere oorzaken, eventueel suggesties.

Alvast dank.
 
Als je een weer nieuwe klant bent heb je recht op een gratis monteur dus effe contact opnemen,
maar gezien de lengte van de kabel denk ik dat er een signaalversterker tussen moet.
 
Laatst bewerkt:
als signaal goed binnenkomt lijkt mij een versterker overbodig, daar wordt sowieso te snel naar gegrepen. 20 jaar geleden deed men nog niet aan digitale signalen dus eea zal niet geschikt zijn, kabels ingedroogd etc etc... vervangen die meuk!
 
Duidelijk!
Directe kabel tussen AOP en TV gaf goed beeld, dus signaal komt goed binnen.

Toen 15m (tja het was toch was meer) KOKA9 door de muur getrokken en deftig afgemonteerdmet nieuwe WCD. Ook maar een nieuwe aansluitkabeltje voor de TV gemaakt, met zelfde kabel en goede pluggen.
En geen vuiltje meer aan de lucht op de ene TV. Dat bleek het euvel te zijn.
Morgen de andere TV aan de beurt.

Dank voor de suggesties.
 
Kijk, niet moeilijk doen, gewoon iets aannemen van ervaren forumleden en probleem is opgelost :6


Kunnen een hoop wat van leren met hun tegendraadse gestuntel.
"Want het kan toch nooit aan de bekabeling liggen? Die heeft het altijd gedaan.", zeggen ze dan.
Vraag dan niks en los het lekker zelf op!
 
Laatst bewerkt:
Goed dat het gelukt is.
Ook bij het monteren van een wcd en connectoren luistert het strippen van de kabel heel nauw.
En natuurlijk de gebruikte materialen (wcd/connectoren) moeten van nu en kabelkeur zijn.
Sommige storingen steken pas later hun kop op, afhankelijk van de zender en de oorzaak.
 
Net5 is hier ook ruk via de CI+ module, maar vreemd genoeg via de Horizon box prima te ontvangen.
 
Net5 is hier ook ruk via de CI+ module, maar vreemd genoeg via de Horizon box prima te ontvangen.
en hoe is dat als je de aansluiting omdraait, dus de kabel die de horizon in gaat in de TV steekt en vice versa? (mits dit mogelijk is)
 
en hoe is dat als je de aansluiting omdraait, dus de kabel die de horizon in gaat in de TV steekt en vice versa? (mits dit mogelijk is)
Tot voor kort was Net5 via de CI+ module wèl goed. Op de slaapkamer met de CI+ module (terwijl daar veel meer meters coax tussen zitten) is het beeld prima.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid om de aansluitingen om te wisselen, om zodoende te testen of het wel goed gaat als de coax van de Horizon direct de TV met de CI+ module in gaat.
 
Terug
Bovenaan