Ziggo (UPC) e-mail problemen. Deel 5

Daar zat ik ook aan te denken, die tijdsverschillen. Ik heb er gisteren ook nauwelijks last van gehad, waar anderen dit tot laat in de avond hadden. Zou dit te maken kunnen hebben met dat e-mailservers verdeeld zijn over meerdere ip-adressen, dus blijkbaar over meerdere locaties? Terwijl webmail maar één website is. Bij mij heeft gedurende de hele tijd webmail wel gewerkt; in plaats van te klagen had men daar naar kunnen uitwijken. Ik heb dat ook gedaan en dat ging perfect, zij het met een beetje vertraging. Want de verzonden mail bleef even in de map Draft hangen.

Kortom, is dat vermoeden juist dat de storing één of meerdere mailservers betrof en niet de website (webmail), m.a.w. dat het alleen de verbinding betrof, hardware- of softwarematig, tussen de website en de mailservers? In feite twee afzonderlijke met elkaar verbonden zaken.
 
Bij mij ligt het er nu weer uit sinds vanochtend rond 11.00 uur.
 
Ik weet niet hoe het nu is, maar in de tijd van UPC draaide alle e-mail van alle Liberty Global bedrijven op een cluster van servers in Oostenrijk. Als je dan een storing hebt is dat niet zo snel opgelost.
 
Ik weet niet hoe het nu is, maar in de tijd van UPC draaide alle e-mail van alle Liberty Global bedrijven op een cluster van servers in Oostenrijk. Als je dan een storing hebt is dat niet zo snel opgelost.
Nee, dat zou best het geval kunnen zijn geweest, hoewel ze in Oostenrijk denk ik ook wel mensen hebben zitten die er raad mee weten. Gelukkig destijds niet vaak zo'n storing gehad. Soms heel even en dan werkte het na ongeveer vijf minuten wel weer. Maar ook toen kon je desnoods naar webmail uitwijken waar je dan meestal wel gewoon contact kon krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heb contact gehad met de helpdesk, omdat ik nog steeds geen mail via de telefoon heb, via de pc werkt het weer.
De medewerker wist me te vertellen dat het een bekend probleem is, en dat het nog wel even kan duren.
Wachtwoord veranderen werkt niet, dat gaf hij ook toe.
Toen ik vroeg waar het probleem lag, draaide hij eromheen, zei alleen dat de laatste keer dat zoiets gebeurde, het 4 dagen geduurd heeft.
Beetje vaag allemaal...........
Iemand misschien een idee wat er aan de hand is? (@webcare misschien?)
 
Wachtwoord veranderen is ook zinloos, de melding dat dit niet (meer) geldig zou zijn is inherent aan de storing, al jaren lang een heel bekende reactie van de mailserver. Beetje gebrekkig, maar dat even terzijde. Negeer dit, als de storing is opgelost werkt je wachtwoord ook weer.

Blijkbaar is het wel of niet last hebben van de storing afhankelijk van de mailserver waar je op zit, althans daar lijkt het veel op. Sommigen merkten er namelijk maar weinig van. Destijds toen het nog UPC was waren er ongeveer 10 mailservers, nu met gefuseerd bedrijf Ziggo wellicht nog veel meer.

Probeer intussen webmail, grote kans dat dit wel werkt. Gedurende de heel korte tijd dat het mij dwars zat hielp dat, hierdoor had ik geen overlast. Of kan dat niet op je telefoon?
 
Kan wel via de foon natuurlijk inloggen op mijn ziggo en dan naar webmail gaan,
maar........ das niet de bedoeling toch?
 
Waarom niet? Omdat het misschien een heel klein beetje lastiger is? Iets anders zou ik niet weten te bedenken. Het is maar tijdelijk en je bent er mogelijk gedurende de storing in dringende gevallen toch mee geholpen. Overigens waarom via Mijn Ziggo? Rechtstreeks naar mail.ziggo.nl kan toch ook?
 
@J. de Boer , net toen ik alles via m'n foon ingesteld had, snelkoppeling naar mail.ziggo ed,
deed alles het plots weer normaal.
Ik laat het er maar zo staan nu, altijd makkelijk voor de volgende storing ;)
Dank je voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan