Briolet
Forum Gebruiker
- Berichten
- 4.338
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Gerardus zei:En waarom heeft Ziggo deze niet bij de spam gezet?
Het laatste is niet zo moeilijk te begrijpen, ze kunnen moeilijk alle mail lezen, dus laten ze dat aan een computer over.
Dit was voor Ziggo gemakkelijk te blokkeren geweest. Als je een ziggo adres spoofed klopt het afzend IP niet en zie je dat de mail niet van een Ziggo adres komt. (Dat IP 80.78.248.34 is zelfs een Russisch IP adres).
Hiervoor bestaat al een protocol. Het DMARC protocol. Ziggo is daar wel mee bezig en al hun mailings voldoen ook aan die regels, maar Ziggo is blijkbaar nog niet zover dat ze mail direct weggooien als DMARC niet klopt.
Ik heb een eigen mailserver en die zou zo'n gespoofed mailtje direct weggooien, voordat ik hem te zien krijg. Mits Ziggo in hun DMARC record eindelijk eens gaat aangeven dat gespoofde mailtjes, met hun afzender, verworpen moeten worden.
Laatst bewerkt: