Niet gelukt om een verbinding te maken met je modem

mromers

Forum Gebruiker
Berichten
11
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,
Sinds een aantal maanden heb ik de ConnectBox.
En de kwaliteit van "internet in huis" is echt verbetert.

Echter regelmatig als ik inlog op de Connect Box krijg ik in het home scherm de melding :
"Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem."

Opnieuw opstarten lost dit op, maar al weer na korte tijd (bijv 15 min) is het probleem weer hetzelfde.

Wifi werkt wel.
Het kabel modem is tevens ingesteld als router.

Is dit een bekend probleem?
 
Heb je misschien iets draaien (P2P, webserver, mediaserver) waardoor de modem druk bezig is en de webpagina daarom te traag reageert?

Misschien kan je het oplossen door de Connect Box te resetten naar fabrieksinstellingen.
In Connect Box => Beheer => Opnieuw opstarten => Herstel standaard instellingen
Je verliest alle zelf gemaakte instellingen zoals portforwart etc..
Je kan eerst een backup maken van de instellingen en die later terug zetten, maar ik adviseer om de instellingen te noteren en ze later handmatig weer in te voeren. Dit om te voorkomen dat er instellingen terug gezet worden die het probleem veroorzaken.
 
Misschien een chromecast die willen ook nog wel de laatste tijd roet in het eten gooien wat betref wifi en dus het modem torpederen met packets
 
Maar laten we nu niet alle storingen op die Chrome Cast gooien... ook voor die Chrome Cast bestonden er al genoeg storingen :)
 
Heb je misschien iets draaien (P2P, webserver, mediaserver) waardoor de modem druk bezig is en de webpagina daarom te traag reageert?

Misschien kan je het oplossen door de Connect Box te resetten naar fabrieksinstellingen.
In Connect Box => Beheer => Opnieuw opstarten => Herstel standaard instellingen
Je verliest alle zelf gemaakte instellingen zoals portforwart etc..
Je kan eerst een backup maken van de instellingen en die later terug zetten, maar ik adviseer om de instellingen te noteren en ze later handmatig weer in te voeren. Dit om te voorkomen dat er instellingen terug gezet worden die het probleem veroorzaken.

Zo eindelijk is de kerstboom weg en kon ik de voorgestelde oplossing testen.
Maar helaas, het heeft niet het gewenste resultaat.

Nadat ik ingelogd ben op de connector laat hij eerst de goed home page zien maar na enkele seconden komt de melding:
The service may be interrupted, temporarily inaccessible or encountered errors transferring data.
TRY AGAIN


Andere ideeën zijn welkom!
 
Werkt de modem verder wel goed? Gewoon internet en de juiste snelheden?
Staat er misschien ergens op je netwerk iets ingesteld dat steeds verbinding probeert te maken met de web interface van de Connect Box? BV ergens een verkeerd IP adres ingevuld? Meerdere connecties tegelijk met de web interface is niet mogelijk. je krijgt dan inderdaad een melding over onbereikbaar.
 
Werkt de modem verder wel goed? Gewoon internet en de juiste snelheden?
Staat er misschien ergens op je netwerk iets ingesteld dat steeds verbinding probeert te maken met de web interface van de Connect Box? BV ergens een verkeerd IP adres ingevuld? Meerdere connecties tegelijk met de web interface is niet mogelijk. je krijgt dan inderdaad een melding over onbereikbaar.


Alles lijkt goed te werken hoewel deze week iedereen in huis klaagt over een traag internet.
Ik heb geen idee of er iets draait.
Heb geen eigen web page draaien of iets anders, tenminste dat ik me bewust ben.
Zijn er andere tests waar ik e.e.a. mee kan testen?
 
Hoi,
Sinds een aantal maanden heb ik de ConnectBox.
En de kwaliteit van "internet in huis" is echt verbetert.

Echter regelmatig als ik inlog op de Connect Box krijg ik in het home scherm de melding :
"Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem."

Opnieuw opstarten lost dit op, maar al weer na korte tijd (bijv 15 min) is het probleem weer hetzelfde.

Wifi werkt wel.
Het kabel modem is tevens ingesteld als router.

Is dit een bekend probleem?

Ik heb hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten werkt niet. Ziggo is het al 4 maanden aan het onderzoeken maar meldt niets terug. Als ik bel geven ze aan dat de case nog open staat en dat ze nog steeds aan het onderzoeken zijn en dat ze niets aan kunnen geven over het vervolg. Ze houden me dus gewoon aan het lijntje: of ze hebben er echt naar gekeken , niets gevonden en sturen me een ander modem of ze laten hem gewoon open staan tot ik niet meer reageer. Kan ik ergens een klacht indienen over deze gang van zaken: nee hoor, U zult het hier mee moeten doen.
Maar iemand hier een idee?
 
Terug
Bovenaan